ََAdmin1

پارک حجاب مشهد که اولین پارک بانوان مشهد محسوب می‌شود، در حاشیه هدایت غربی- ستادی در شهر مشهد واقع است. پارک حجاب مشهد با زیربنایی در حدود دوازده هکتار، برای بانوان مشهد و ایجاد تحرک بیشتر و ایجاد فضایی برای ورزش بانوان در شهر مشهد ساخته شد است. دوچرخه، اسکیت، لوازم ورزشی، زمین ورزش کودکان و بوفه از امکاناتی است که در این پارک وجود دارد. همچنین در قسمتی از پارک حجاب مشهد سالنی سرپوشیده جهت ورزش بانوان در نظر گرفته شده است. ورود آقایان به پارک حجاب تا ساعات غروب ممنوع است.

 آدرس: مشهد، بلوار خیام، بلوار هدایت

  • مشاهده موقعیت پارک حجاب (پارک بانوان) روی نقشه مشهد

پارک وحدت مشهد بزرگترین پارک در مشهد است. پارک وحدت به وسعت ۲۰ هکتار در حاشیه بلوار وحدت در شرق شهر مشهد قرار دارد. پارک وحدت دارای امکانات سیاحتی، تفریحی و ورزشی همچون فضای سبز، دریاچه مصنوعی، آب نما و آبشار، تئاتر و سینما‌های تابستانی و امکانات ورزشی از قبیل سکوهای تنیس روی میز، شطرنج، زمین‌های ورزشی و زمین اسکیت و … می‌باشد. پارک وحدت جزء مناطق گردشگری مشهد هم می‌باشد. پارک وحدت همواره محل استراحت و تفریح شهروندان مشهدی و زائران بوده است.

 آدرس: مشهد، تقاطع بلوار وحدت و بلوار ولایت
پارک وحدت مشهد

  • مشاهده موقعیت پارک وحدت روی نقشه مشهد

بوستان باغ ملی مشهد که از پارک‌های قدیمی و زیبای مشهد است در سال ۱۳۴۵ توسط حسین ملک به شهرداری مشهد واگذار شده است. پارک باغ ملی دارای مجموعه‌ای برای بازی کودکان نیز می‌باشد. باغ ملی مشهد در یکی از خیابان‌های قدیمی مشهد به نام امام خمینی (ارگ) قرار دارد. انتهای خیابان جنت مشهد که  بازار معروف جنت در آن قرار دارد نیز به خیابان امام خمینی و باغ ملی مشهد منتهی می‌شود.

آدرس: مشهد، خیابان امام خمینی (ارگ)، مجاور خیابان جنت

باغ ملی مشهد خیابان ارگ

 

  • مشاهده موقعیت باغ ملی روی نقشه مشهد

باغ ملی مشهد خیابان ارگ مشهد

وسعت پارک امت ۳۰۳۰۰ متر‌مربع است و در انتهای خیابان شهید مفتح (سی متری طلاب) قرار دارد. پارک امت نیز دارای امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی است و دارای شهربازی برای استفاده کودکان و نوجوانان است.

آدرس: مشهد، تقاطع بلوار امت و مفتح

  • مشاهده موقعیت پارک امت روی نقشه مشهد

 

پارک میرزا کوچک خان مشهد در نزدیک حرم امام رضا (ع) قرار دارد و مکانی بسیار دلنشین برای زائرین محسوب می‌شود وسعت پارک میرزا کوچک خان مشهد ۳۲۳۲۵ متر‌مربع می‌باشد. پارک میرزا کوچک خان مشهد دارای زمین‌های ورزشی، کتابخانه عمومی کودکان و نوجوانان، استخر شنا و شهر‌بازی می‌باشد. این پارک در حاشیه خیابان دانش شرقی و در نزدیکی بازار رضا و ضلع جنوب غربی میدان ۱۷ شهریور قرار دارد.

آدرس: مشهد، ضلع جنوب غربی میدان هفده شهریور

 


  • مشاهده موقعیت پارک میرزا کوچک خان روی نقشه مشهد

پارک قائم مشهد دارای گونه‌های گیاهی متنوع و بسیار است. پارک قائم مشهد دارای ساختمان موزه ایرانی، آلاچیق و آب نماهای موزیکال و همچنین مکانی برای بازی‌های کامپیوتری دارد. پارک قائم از شمال به شهرک امام هادی و از شرق به بلوار توس و از غرب به باغ آستان قدس رضوی محدود است. پردیس قائم در شمال شهر مشهد قرار دارد و دارای مساحتی در حدود ۱۶۳۹۲۶ متر مربع است.

آدرس: مشهد، بلوار توس، تقاطع بزرگراه شهید چراغچی
پردیس قائم مشهد

  • مشاهده موقعیت پردیس قائم روی نقشه مشهد

پارک ملت مشهد یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های شهر مشهد می‌باشد و با وسعت تقریبی ۷۲هکتار جزء وسیعترین و مهمترین بوستان‌ها در محدوده شهر مشهد می‌باشد. پارک ملت در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و درغرب شهر مشهد واقع شده است. این پارک دارای امکانات بهداشتی، مسجد، شهر‌بازی، میادین ورزشی، مجتمع فرهنگی - هنری امام رضا، کتابخانه و استخر شنا است. چرخ و فلک بوستان ملت مشهد بزرگترین چرخ و فلک خاورمیانه و هجدهمین چرخ و فلک مرتفع جهان می باشد. ایستگاه قطار شهری پارک ملت دسترسی مسافران را به این پارک سهولت می‌بخشد.

آدرس: مشهد، میدان آزادی (فلکه پارک)، ابتدای بلوار وکیل آباد

  • مشاهده موقعيت پارک ملت روي نقشه مشهد

 

بازار کامپیوتر تک مشهد در هشت طبقه محل مناسبی است برای دوستداران تکنولوژی. انواع کامپیوتر، لپ تاپ و لوازم جانبی کامپیوتر را در فضای مدرن مجتمع تجاری تک مشهد می‌توانید پیدا کنید. در مجتمع تجاری تک مشهد انواع خدمات کامپیوتری و تعمیرات نیز ارائه می‌گردد.

آدرس: مشهد، بلوار دستغیب، نرسیده به بلوار خیام
مجتمع کامپیوتر تک مشهد

  • مشاهده موقعیت مجتمع تجاری تک روی نقشه مشهد

بازار عباسقلی‌خان بازاری با قدمت بسیار زیاد و قسمتی از بازار قدیمی بزرگ مشهد است که در جریان نوسازی و گسترش صحن حرم امام رضا(ع) قسمت اعظم آن تخریب شد و راسته فرش‌فروشان و بازار سرشور به همراه بازارچه عباسقلی‌خان از قسمت‌های باقی مانده این بازار هستند. بازار عباسقلی‌خان، بازاری روباز در کنار قدیمی‌ترین مدرسه علمیه مشهد می‌باشد. شهرت بازار عباسقلی‌خان عرضه انواع اجناس خارجی با قیمت‌های ارزان در آن است. به خصوص کالاهای برقی، صوتی و تصویری و لپ‌تاپ با قیمت‌های مناسب قابل خریدند. با گشت و گذاری در بازار عباسقلی‌خان تقریبا هر چیز که تصور کنید خواهید یافت.

آدرس: مشهد، ابتدای خیابان نواب صفوی

  • مشاهده موقعیت بازار عباسقلی خان روی نقشه مشهد

       

 

بازار آزاد‌شهر مشهد در حقیقت مجموعه‌ای از فروشگاه‌های پوشاک و چند فروشگاه و پاساژ بزرگ است که همگی در حوالی چهارراه آزاد‌شهر مشهد (تقاطع بلوار امامت و بلوار معلم) جمع شده‌اند. چهارراه آزادشهر مشهد که در نزدیکی پارک ملت مشهد قرار دارد مکان مناسبی برای تهیه انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچه‌گانه و البسه و لوازم ورزشی است. قیمت‌های این منطقه متنوع بوده و شما اجناسی با قیمت مناسب تا پوشاک نسبتا گران در فروشگاه‌های آزادشهر خواهید یافت.

آدرس: مشهد، چهارراه آزادشهر

  • مشاهده موقعیت بازار آزادشهر روی نقشه مشهد

مشهد اینفو

راهنمای سفر و اطلاعات شهری مشهد

Copyright © 2017 Mashhad info All Rights Reserved

   به شبکه های اجتماعی مشهد اینفو بپوندید گوگل پلاس مشهد اینفو تلگرام مشهد اینفو