ََAdmin1

آرامگاه نادر شاه افشار مشهد، مقبره نادر شاه افشار بعد از حرم امام رضا (ع) جزء مهمترین اماکن گردشگری و تاریخی در داخل شهر مشهد می‌باشد. آرامگاه نادر شاه افشار به باغ نادری نیز مشهور است، در ضلع شمال غربی چهار راه شهدا قرار دارد. مقبره نادر شاه در میان باغی به وسعت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده و ساختمان آرامگاه نادر شاه افشار به شکل خیمه و چادر عشایری ساخته شده است. مقبره نادر شاه افشار همچنین دارای سکویی دوازده پله‌ای و محل گور و همچنین سکویی در کنار قبر است که مجسمه نادر شاه را که سوار بر اسب است و سه تن دیگر را نمایش می‌دهد. از دیگر دیدنیهای این مکان در بنای اصلی آرامگاه، موزه نادری می‌باشد.

آدرس: مشهد، چهارراه شهدا (چهارراه نادری)

  • مشاهده موقعیت آرامگاه نادر شاه افشار روی نقشه مشهد


باغ وحش وکیل آباد مشهد تعطیل شد

تنها باغ وحش مشهد و استان خراسان رضوی باغ وحش وکیل آباد مشهد است. باغ وحش وکیل آباد در مجاورت پارک جنگلی وکیل آباد قرار دارد و دارای انواع حیوانات  گوشتخوار، علف‌خوار، آبزی، خزنده و پرندگان مختلف است. باغ وحش وکیل آباد در جنوب غربی مشهد مجاور شهربازی مشهد و مقابل پارک جنگلی وکیل آباد ساخته شده است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

  • مشاهده موقعیت باغ وحش وکیل آباد روی نقشه مشهد



بزرگترین پیست اسکیت روی یخ مشهد در بلوک پنجم مرکز تعطیلات سرگرمی و خرید پدیده شاندیز در مشهد ساخته شده است. پاتیناژ از ورزش‌های زمستانی است که بیشتر در کشورهای سردسیر معمول است. پاتیناژ یا اسکیت روی یخ حرکت و حفظ تعادل با کفش مخصوص بر روی یخ و انجام حرکات مختلف است. پیست پاتیناژ مجموعه پدیده شاندیز مشهد توسط یک شرکت هلندی طراحی شده است و بزرگترین پیست اسکیت روی یخ سرپوشیده خاورمیانه است که با متراژ هزار و ششصد متر برای اولین بار در ایران و در مجموعه تفریحی توریستی پدیده شاندیز افتتاح شده است.

آدرس: شاندیز، شهر رویایی پدیده شاندیز، بلوک پنجم مرکز تعطیلات سرگرمی

  • مشاهده موقعیت پیست پاتیناژ شاندیز روی نقشه مشهد


پیست اسکی شیرباد استان خراسان رضوی اولین و تنها پیست اسکی در منطقه شرق کشور می‌باشد. پیست اسکی شیرباد مشهد دارای مساحتی در حدود ۵۰ هکتار است و در ارتفاع دو هزار و نهصد متری ساخته شده است. پیست اسکی شیرباد مشهد به علت ارتفاع زیاد آن در بیشتر فصل‌های سال برف‌گیر است. روستای دولت آباد در پنجاه کیلومتری غرب مشهد قرار داشته و پیست شیرباد حدود بیست کیلومتری این روستا در ارتفاعات قله‌ی مرتفع شیرباد از قلل رشته کوه‌های بینالود واقع شده است. طول پیست شیرباد حدود هشتصد و هشتاد متر است و مجهز به تله اسکی است. با افتتاح جاده آسفالته تا روستای دولت آباد دسترسی به پیست اسکی شیرباد با سهولت بیشتری امکانپذیر گردیده است. پیست شب نیز در مجموعه اسکی شیرباد به بهره برداری رسید. همچنین همزمان خوابگاه مجموعه نیز در بیست و دو بهمن نود و چهار افتتاح شده و قابل استفاده می‌باشد. کلیپ پیست اسکی شیرباد مشهد را اینجا مشاهده کنید.

آدرس: جاده مشهد چناران، دور برگردان گلمکان، سمت راست، انتهای دره دولت آباد

تلفن: ۰۵۱۳۶۶۵۶۳۳۰


  • مشاهده موقعیت پیست اسکی شیرباد روی نقشه مشهد

پیست اسکی شیرباد مشهد

پیست اسکی شیرباد مشهد

 

بی جهت نیست مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق به یکی از پر طرفدارترین محل‌های سرگرمی و تفریح و خرید برای شهروندان مشهد و زائران تبدیل شده است. یکی دیگر از تفریحات الماس شرق سینمای پنج بعدی این مجتمع می‌باشد که می‌تواند برای کودکان و البته بزرگسالان جذاب باشد. مجتمع تجاری الماس شرق در انتهای بلوار خیام شمالی مشهد واقع شده است.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق

  • مشاهده موقعیت مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق روی نقشه مشهد

 


شهربازی سرزمین عجایب مشهد یک شهربازی سرپوشیده در مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق واقع در انتهای بلوار خیام شمالی مشهد است. سرزمین عجایب الماس شرق بزرگ‌ترین شهربازی سرپوشیده مشهد به حساب می‌آید. چهار فصل بودن مجموعه سرزمین عجایب مشهد با توجه به سرپوشیده بودن آن و نزدیکی به مراکز خرید بزرگ مشهد (الماس شرق، وصال، مروارید شرق) از مزایای آن به شمار می‌رود.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار خیام شمالی، مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق

  • مشاهده موقعیت مجتمع تجاری تفریحی الماس شرق روی نقشه مشهد

 


پارک کوهستانی خورشید که به بام مشهد نیز مشهور می‌باشد، در انتهای بلوار هاشمیه مشهد واقع شده و با وسعتی در حدود ۴۰۰ هکتار بزرگترین پارک کوهستانی مشهد می‌باشد. پارک خورشید که بزرگترین پارک کوهستانی شهر مشهد می‌باشد به علت واقع شدن در ارتفاعات هاشمیه دارای منظره بسیار زیبا از شهر مشهد به خصوص در شب می‌باشد. پارک خورشید مشهد که تنها پارکی است که می‌توان با اتومبیل به داخل آن رفت دارای آلاچیق، باربیکیو، زمین بازی برای کودکان و آب آشامیدنی می‌باشد و ظرفیت پارک سه هزار خودرو را دارد. همچنین زمین فوتبال و والیبال ساحلی و زمین کبدی مطابق با استاندارد در پارک خورشید مشهد ساخته شده و پذیرای علاقه مندان می‌باشد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار هاشمیه، هاشمیه نود و یک

 

  • مشاهده موقعیت پارک کوهستانی خورشید روی نقشه مشهد

"کوهستان پارک مشهد در حال حاضر تعطیل می‌باشد."
کوهستان پارک شادی در انتهای بلوار وکیل آباد مشهد به وسعت ۱۸ هکتار ساخته شده و و در واقع تفرجگاهی چند منظوره است. کوهستان پارک و یا همان شهربازی مشهد دارای شهر‌بازی، موتور سواری، آبشار، تاب کودک، گاو وحشی، قایقرانی، کالسکه سواری، تاب خانواده و کودک، دستگاه‌های طوفان و بسیاری دیگر از بازی‌ها و سرگرمی‌ها، برای کوچک و بزرگ می‌باشد. بیشتر کسانی که به مشهد مسافرت می‌کنند برای سرگرمی و گذراندن اوقاتی شاد از این پارک دیدن می‌کنند. از دیگر امکانات کوهستان پارک داشتن اورژانس و نمازخانه، رستوران، استراحتگاه‌های خانوادگی، فروشگاه‌های مختلف، تعمیرگاه و پارکینگ می‌باشد.

آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

  • مشاهده موقعیت کوهستان پارک روی نقشه مشهد


پارک وکیل آباد مشهد از زمان وقف آن توسط حسین ملک مالک این باغ در سال چهل و هشت از تفریحگاه‌های مهم مشهد به شمار می‌رود. پارک جنگلی وکیل آباد پارکی خوش آب و هوا و خوش منظره دارای رودخانه‌های  فصلی بوده و آب درختان آن توسط قنات وکیل آباد تامین می‌شود که سرچشمه این قنات بند گلستان است. مساحت پارک وکیل آباد مشهد که در قدیم به باغ وکیل نیز مشهور بوده است، بیش از ۷۰ هکتار می‌باشد و جزء ییلاقات عمومی شهر مشهد محسوب می‌شود که در فاصله ۸ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع شده است. پارک جنگلی وکیل آباد با واقع شدن مجاور ییلاق خوش آب و هوا و معروف طرقبه و با امکاناتی که سال‌های اخیر به آن اضافه شده است از جمله بوفه و رستوران، تاسسیات بهداشتی و وسایل بازی و نوسازی استخرها و کف سازی پارک با مصالح طبیعی از تفریحگاه‌های شلوغ و پر طرفدار مشهد به شمار می‌رود. شهربازی کوهستان پارک شادی مشهد و باغ وحش مشهد هم در نزدیکی این پارک واقع شده‌اند. پروژهای دیگری نیز در این پارک در دست اقدام وجود دارد. برای رسیدن به پارک جنگلی وکیل آباد می‌توانید از قطارشهری مشهد استفاده کنید.

 آدرس: مشهد، انتهای بلوار وکیل آباد

  • مشاهده موقعیت پارک وکیل آباد روی نقشه مشهد

در انتهای خیابان کوهسنگی پارک کوهسنگی مشهد از مشهورترین و زیبا‌ترین مکان‌های گردشگری و تفریحگاه‌های شهر مشهد وجود دارد. در پارک کوهسنگی مشهد، استخری بزرگ وجود دارد و تلفیق آب و منظره کوه سنگی در میان پارک و فضای سبز پارک منظره‌ای زیبا و فضایی دل انگیز پدید آورده است. گلکاری‌ها و درختکاری‌های کوه سنگی، بر زیبایی آن افزوده است. البته بازار هنر از دیگر جلوه‌های این پارک می‌باشد.

 آدرس: مشهد، انتهای بلوار کوهسنگی

  • مشاهده موقعیت پارک کوهسنگی روی نقشه مشهد

مشهد اینفو

راهنمای سفر و اطلاعات شهری مشهد

Copyright © 2017 Mashhad info All Rights Reserved

   به شبکه های اجتماعی مشهد اینفو بپوندید گوگل پلاس مشهد اینفو تلگرام مشهد اینفو